30 mil, 3 Greyhounds & en diffus framtid.

Idag har vart en lång lång dag.
Emotionellt.

Vaknade som vanligt runt tjugo i tio av att Tira pep till. Hon har en mat och sov klocka den där hunden. Hon har iaf en matklocka. Sovklockan verkar ha stannat på "sov" vissa dagar.  Mitt larm stod på tio noll noll så det vara bara att sträcka sig och slöa igång på tjugo minuter.
Målet för dagen var Stockholm och ett besök hos Trädfällarlaget på Tyresö. Jag hörde av mig till dom för några månader sedan och frågade lite om arboristprylen, något som jag tror att jag vill jobba med. Det är svårt att veta, vad har jag för syn på yrket? Är den korrekt? På grund av dessa frågor så hade jag bokat in ett möte med Robban, som var med och startade firman för tjugo år sedan.

Mötet skulle ske klockan tre så jag ville vara iväg snart nog, så efter att vaknat till liv så tog jag brädan till morsan för att låna bilen, sen hem för att äta frukost, sedan laddade jag ner en platta med ett band som heter Shinedown som jag lyssnat mycket på på Spotify senaste tiden. (Klicka för att fixa en Invite, finns det inga kolla nästa dag innan lunch!) Ni vet, ibland har man den perfekta körabilskivan i huvudet.
Just idag var det just Shinedown - Leave a Whisper (klicka här för att spela i Spotify)

Sagt och gjort, och bränt och stängt och låsta fönster och dörrar och spisplattor av och svalnande så stack vi iväg.
Första anhalten var Bredäng för lite Greyhoundhäng för Sanna & Tiras del med Therese och hennes Pååpy & Dimma.
Eftersom jag är bevandrad i trafiken runt om den stora staden så plockade vi upp Therese i Älvsjö och noterade att det vara allmänna köra som en vettvillingdagen! Jösses. Man kunde tro att det var fullmåne. 

Hur som helst så dumpade jag av brudarna och stack vidare för mitt möte. Eftersom jag kom dit en timme och fem minuter tidigt så passade jag på att lufsa ut i skogen och plåta lite tjusiga bilder.
Det blev många många "tjusiga" bilder.  Jag har precis gått igenom 676st. HEJJA MIG!

          

"Varför 676 bilder?", misstänker jag att ni frågar er. Jo, festårni', jag försökte fota humlor som flög runt bland blommor i vind... ...med macro! Det är INTE det lästaste att få till fokusen i det läget hur mycket dagsljus det än kan tänkas vara.
Och jag är extremt petig med mina bilder. Det ni ser här inne är sällan olyckor eller tur. It's tenacity.
Och när vi ändå har ämnet uppe; detta är också anledningen till att det kan ta tid innan jag skriver om en dag. Det kan vara tre timmars jobb med att få fram rätt bilder och att gå igenom dom innan bloggen kan skrivas.  :)



Efter mötet som tog 25minuter så stack jag tillbaka till Bredäng. Eller jag försökte iaf.
Det försökte också uppskattningsvis nittioåttatusentvåhundrasju andra personer - i varsin bil - också. Herre Guuuud.


Väl hemma hos Therese så fick jag, förutom en lätt brottningsmatch med en glad Tira vid dörren, hälsa på Spökskräckor! (Tack för länken Sanna) Mycket märkliga och ganska söta vingliga saker som nästan påminner om någon slags kryddväxt:


  








Tira hade blivit ignorerad av Pååpy & Dimma i vanlig ordning, och Tira smörade ihjäl sig för Dimma, och lekte med samtliga leksaker Pååpy äger.

Tira var flåsig, Dimma..  var inte imponerad.

  


Nu nog från mig. Dags att ignorera Tira här hemma och pusslas med den där vackra saken som tycks gilla mig trots alla brister och fel. Ibland har man tur.

God natt!












Torbjörn Skogsberg.

Kommentarer
Postat av: Sanna

<3 min kryddstäng!

2009-05-20 @ 01:12:03
URL: http://nolltillsjuttio.blogg.se/
Postat av: Manda

Verkligen älskar bilden på Tira med katten (?) :)

2009-05-22 @ 21:00:55
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0