Vardagspärlor

Sitter själv här inne i lägenheten med min kopp Kushmi-te med hounung,
och Foo Fighters - Stranger Things Have Happened snurrar på winampen.
Ibland så träffar livet så där rätt på strängarna.

Tira ligger ute på balkongen och sover igenom alla fester på håll och Sanna är borta för natten hos sin familj som har hyrt två stugor uppe vid Herrfallet söder om stan. Hennes mor fyller år så passande imorgon och jag är hemma för att jag jobbar imorgon.
Det gjorde jag även den här morgonen. Hade ställt klockan på 09.00 och 09.04 så ringer Inger från jobbet; "Är du hemma än?" - Jag; "Japp, jag är ledig den här helgen!" - Inger; "Nej det är du inte. Du står på schemat."  - och det är klart jag gjorde det :\  Typiskt dålig miss att göra. Speciellt när både jag och Sanna har gjort missen i en veckas tid. HUR vi lyckades med det vet jag inte. Det måste ha varit en stark stark vilja att blunda för sanningen.

Det är mycket med teatern just nu, långa dagar och så där. Men det är roligt också. Det ska bli kul att spela för publik. Premiär Tisdag. Yay!

För att fira min FF-kväll (flickvänsfritt) så tog jag mina honor och tog en promenix. Tira och Kameran dvs.
Det är inte det enklaste att plåta med en hund i koppel. Även om hon är väldigt duktig i koppel.
Tur att "sitt." fungerar ihop med "Stanna." (bild 1). :D Vi pep ner till ån så Tira fick nosa runt lite, det är en gradvis pepp för att få henne att älska vatten. Det verkar som om hon kommer vilja simma i år. Jag hoppas det. Man har ju inte en undervattenskamera för inte. Bild 4 är också ett bra exempel. Jag tänkte fota blommorna, men humlan som surrade runt var mycket mer intressant än nått annat i området. Jag fotade Tira istället.

        

Jag är lite så där sliten just nu. Det är inte helt bra med glädjen och så där, ni vet hur det är, ibland när saker och ting börjar ändra sig så är det alltid jobbigt. Jag hoppas att det släpper snart.
Det finns så jävla mycket liv att leva och vi bara går i cirklar - de flesta av oss.

Känner ni er fast i samma spår ibland? Rastlösa fast rädda att göra något?



Sadness fell, clustered
clinging to anyone, there
willing to listen.






Snart.











Torbjörn Skogsberg.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jadu vem känner sig inte fast i samma tråkiga spår? Även om det händer saker så händer det ju inga nya saker vilket blir trist i längden.. =(

2009-06-03 @ 22:53:22
URL: http://ettgaletliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0